Generelle oplysninger

Second Female ApS
Klubiensvej 24
2150 Nordhavn

CVR: 25365682

Hvis du oplever problemer på vores website, bedes du kontakte kundeservice:
Tel.: +45 7027 1007– mandag til fredag 9-15
E-mail: webshop@secondfemale.com

Bestilling

secondfemale.dk er åbne 24 timer i døgnet. Dog kan secondfemale.dk være lukket i forbindelse med vedligeholdelse.

Ordre placeret på en hverdag vil som regel blive behandlet indenfor 24 timer. Ordre placeret op til eller hen over en weekend eller på danske helligdag vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.

I bestillingsprocessen kan du ændre på dine oplysninger samt ændre i din bestilling, før du afsender den. Så snart du har trykket 'Fuldfør ordren', er du bundet af din bestilling, og du vil herefter modtage din bestillingsbekræftelse via e-mail. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan ekspedere din bestilling, vil du høre fra os.

Hvis du oplever problemer på vores hjemmeside eller har spørgsmål til din bestillingsbekræftelse eller andet, bedes du kontakte vores kundeservice. 

Tel.: +45 7027 1007– mandag til fredag 9-15, på nær på danske helligdage.
E-mail: webshop@secondfemale.com

Betaling

Som kunde har du følgende betalingsmuligheder:

Dankort
Dankort/Visa
Mastercard
Visa Electron
PayPal
MobilePay  

Betalingen vil blive trukket på din konto, når bestillingen afsendes.

Kortgebyr

Gebyr for betaling med kort udstedt til private forbrugere afholdes af Second Female ApS. Gebyr for betaling med andre kort end private kort, f.eks. firmakort og gebyr for betaling med kort udstedt udenfor EU, pålægges kunden. 

Levering

Leveringspriser og tider

Vi leverer i hele Danmark på nær Grønland og Færøerne.

Leveringssmetoder Fragt pris DKK Leveringstid   Fri fragt over DKK
GLS - PakkeShop 29 3-5 hverdage 799
GLS - Hjemmelevering 35 3-5 hverdage 799
BRING - PakkeShop 39 3-5 hverdage 799

 

Gratis levering bliver automatisk tilføjet, når du afgiver din bestilling, hvis bestillingsbeløbet lever op til betingelserne for gratis fragt.

Under udsalg kan der forekomme længere leveringstider end normalt.

Din bestilling vil blive leveret mandag til fredag. Ordre placeret på en hverdag vil som regel blive behandlet indenfor 24 timer. Bestillinger afgivet hen over en weekend eller helligdag vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.

Der skal underskrives ved modtagelse af alle leveringer. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig selv, der underskriver, du kan også give fuldmagt til f.eks. en ven, et familiemedlem, en kollega eller lignende.

Vi kan ikke tilbyde levering på en særlig dag eller tidspunkt, da alle bestillinger bliver behandlet i kronologisk rækkefølge. 

Skulle det ske, at en levering bliver forsinket, kan Second Female Ap ikke holdes ansvarlig for dette. Vær opmærksom på, at vi kun sender til privat- eller erhvervsaddresser og ikke til postboks.

Fortrydelsesret

Hvis du ikke er fuldt ud tilfreds med dit køb, er du velkommen til at returnere varen til os. Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart – bortset fra den transportør, du har angivet – er i fysisk besiddelse af varerne, eller 14 dage efter, at varen blev leveret til det fragtsted, der blev valgt ved afgivelse og betaling af din bestilling.

Du skal opretter din retur via vores returportal her . Efter din registrering modtager du en returlabel via e-mail. Returlabel koster 39 kr. som bliver fratrukket det refunderede beløb.

I tilfælde af at flere varer bestilt i samme bestilling leveres særskilt, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart – bortset fra den transportør, du har angivet – er i fysisk besiddelse af den sidste vare. Eller 14 dage efter, at den sidste vare er blevet leveret til det fragtsted, der blev valgt ved afgivelse og betaling af din bestilling.

For at benytte dig af fortrydelsesretten skal du meddele Second Female, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du opretter din retur via vores returportal her og sender den inden fortrydelsesfristen er udløbet. Skulle du mod forventning ikke have modtaget en returformular i din forsendelse, bedes du kontakte kundeservice på webshop@secondfemale.com

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering 

Du skal sende din bestilling retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, oprettet din returnering via vores returportal her 

Kontakt vores kundeservice på webshop@secondfemale.com ang. din ønskede returnering.

Ønsker du at bytte til en anden størrelse eller en anden vare, kan du fremskynde processen ved at afgive en ny bestilling online, mens du sender den anden retur.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

For at få hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har fået varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis på din levering af pakken til postkontoret/transportøren samt noterer forsendelsesnummeret, så du kan følge pakken.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. I tilfælde heraf fratrækkes denne værdiforringelse købsbeløbet.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af bestillingsbekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du udfylder vores returformular, som er medsendt. Du kan også vælge at bruge EU-Kommisionens Standardfortrydelsesformular, som du kan hente her.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Levering af forkerte varer

Hvis dine varer ikke er i overensstemmelse med det, du har bestilt, beklager vi på forhånd dette. Du bedes venligst kontakte webshop@secondfemale.com så snart du opdager fejlen, så vi kan hjælpe dig.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger i forbindelse med returnering af varer, der ikke er i overensstemmelse med det, du havde bestilt. Vi refunderer købsprisen og selvfølgelig leveringsomkostningerne, når vi har modtaget varerne.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler er gældende for varekøb.

Når du handler på secondfemale.com og justfemale.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Second Female ApS
Att.: Webshop
Klubiensvej 24
2150 Nordhavn

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Vedlæg også din bestillings bekræftelse i pakken.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Noter også dit forsendelsesnummer, således at du kan spore din pakke.

Lovvalg:

Dansk ret er gældende.

Persondatapolitik:

Hvis du ønsker at vide mere om, hvordan vi håndterer dine oplysninger, kan du finde vores persondatapolitik her.

 

Senest revideret Marts 2024